Skip to main content

НАСТАВА

Деца уче као научници.

У Правац школи учење није седење, слушање и усвајање онога што наставници говоре. Деца имају природну сколност да размишљају као научници и у томе их подстичемо. Размишљати као научник значи посматрати свет око себе, постављати питања, формулисати хипотезе и теорије, проверавати их, прикупљати, анализирати и дискутовати добијене резултате и изводити закључке.

Низ питања која деца постављају је полазиште за наша заједничка истраживања, при чему тежимо да одгајамо генерације деце која имају довољно самопоуздања да постављају питања, уместо да пуко прихватају чињенице. Померајући њихове границе, подстичемо их да сами проналазе одговоре и боље упознају свет око себе. Поред тога, и ми им постављамо питања, наводећи их да изведу логичне закључке и надограде своја научна сазнања.

Пружимо им прилику да упознају праве научнике, као и оне из прошлости, како би упознали њихов начин размишљања и њихов научни приступ. Сваки научник ће им објаснити да је део њиховог рада и хватање у коштац са неуспехом. Или им експеримент не да очекиване резултате или се сусретну са неком другом препреком, тада, наоружани стрпљењем, они детаљно анализирају проблем и понављају експеримент колико год пута је потребно. Научнике неће поколебати негативан резултат. Када усвоје овакав начин размишљања деца ће постати смела и храбра, без страха ће стицати нова искуства, а када доживе неуспех, вратиће се корак уназад, анализирати своје грешке и покушати поново, боље.

Наука храни нашу природну потребу за учењем. Због тога је веома важно да учимо децу да мисле као научници и да воле да уче. Деца су по својој природи радознала, воле да истражују, а наука нуди толико тога што се може истражити. Такође, учећи их да размишљају као научници, отварамо им врата различитих научних области. Док упознају и описују природу око себе, постаће бољи природњаци, али и математичари; сазнања о томе како је некад свет изгледао, помоћи ће им да течније говоре свој матерњи језик. У научном приступу, размишљање се, код деце, подстиче као скуп вештина, важних за решавање проблема у будућности, када ће до решења долазити користећи логику. Под тим подразумевамо да ће бити способни да одаберу праву вештину и употребе је на прави начин, како би решили проблем.

Кликните овде да се боље упознате са обликом наставе у Правац школи.